کانال تلگرام چیست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ در دستۀ آموزش تلگرام ۲ دیدگاه

اینجا می خواهیم با هم راجع به کانال تلگرام صحبت کنیم. اینکه کانال تلگرام چیست و چه کاری می توان با آن انجام داد. سعی خواهد شد یک مقالۀ کامل را تقدیم شما کنیم که به اطلاعات تان بیافزایید. کانال های تلگرام به یک رسانۀ قوی تبدیل شده است. هر کسی که یک دستگاه هوشمند دارد و به اینترنت متصل است می تواند از این رسانه استفاده کند. حالا چه اخبار، تصویر، ویدیو و فایل ارسال کند و چه اینها را از دیگران دریافت کند. کانال دقیقاً مفهومی مثل یک کانال تلویزیون دارد که نه فقط ویدیو و فیلم، بلکه هر نوع محتوای دیگر اعم از متن و تصویر و فایل را می توان با استفاده از آن به مخاطبان تحویل داد.

کانال تلگرام چیست

کانال تلگرام چیست ؟

تلگرام یک نرم افزار پیام رسان است که کانال ها به نوعی همین کار پیام رسانی را انجام می دهند. قبل از تلگرام نرم افزارهای دیگری هم بودند که چیزی مثل کانال داشتند. مثلاً لاین دارای قابلیت ساخت صفحه رسمی بود که دقیقاً کاربرد کانال در تلگرام را داشت. اما باید نرم افزار جداگانه ای را برای ساخت کانال در کنار لاین نصب می کردیم تا بتوانیم کانال خود را بسازیم.

اما تلگرام این اجازه را به هر کسی می دهد که هر کس نرم افزار تلگرام را روی گوشی خود نصب کرده، بتواند کانال خود را بسازد و برای خود عضو جمع کند و اقدام به انتشار محتوا برای آنها کند. البته هر شخصی هم قادر به دنبال کردن کانال های دیگران هم هست. پس الان فکر کنم تا حد زیادی مفهوم کانال در تلگرام را درک کرده باشید.

معمولاً کسانی که کانال تلگرامی را می سازند، باید چیزی برای عرضه کردن داشته باشند. کانال ها موضوعات مختلفی دارند که هر کس بسته به موضوع مورد علاقۀ خود می تواند به عضویت در آن درآید. هر کانال دارای یک نشانی یا شناسه است که با وارد کردن آن نشانی در مرورگر، در مرحلۀ بعدی آن نشانی در تلگرام باز می شود که صفحۀ آن کانال است. حالا دکمه ای در پایین کانال با عنوان Join Channel وجود دارد که اگر روی این دکمه کلیک کنید، می توانید عضو آن کانال شده و آخرین نوشته ها، عکس ها و کلاً هر محتوایی که مدیر آن کانال ارسال می کند را روی تلگرام خود دریافت کنید.

ظاهر کانال تلگرام مثل صفحۀ گفتگو یا چت تلگرام است و هیچ تفاوتی با آن ندارد. به جز اینکه شما امکان ارسال چیزی به کانال را ندارید. فقط می توانید آخرین نوشته ها و محتویات کانال را دریافت کرده و بخوانید و اگر از آنها خوشتان آمد آنها را برای دیگران هم ارسال کنید. هر کانال می تواند تعداد بی نهایت عضو یا دنبال کننده داشته باشد که تعداد آن را در بالای هر کانال می توانید ببینید. به علاوه هر محتوا از کانال شامل شاخصی با نام تعداد بازدید است که در زیر آن نمایش داده می شود. شما یا هر کس دیگر می تواند بفهمد که هر نوشته چه تعداد بازدید داشته است.

کانال های تلگرام نقش بسیار پر رنگی را در انتقال اخبار و حوادث بازی می کنند. به طوری که در بساری از مواقع برای خیلی از افراد جایگزین دیگر رسانه های سنتی مثل روزنامه و حتی رادیو و تلوزیون شدند. شما هم اگر خواسته باشید کانال های دیگران را دنبال کنید و حتی کانال اختصاصی خود را به رایگان در تلگرام ایجاد کنید، باید آخرین نسخۀ تلگرام را روی گوشی یا رایانۀ شخصی خود نصب کرده و با آموزش های موجود در این سایت مراحل را یکی یکی طی کنید. پس با سایت آموزش تلگرام و کانال های تلگرام همراه باشید.