شناسه تلگرام کجاست ؟

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

در قسمت قبلی راجع به چیستی شناسه تلگرام صحبت شد و الان می خواهیم بدانیم که این شناسه تلگرام کجاست و چطور تعیین می شود. بدین منظور شما باید به حساب تلگرام خود چه روی کامپیوتر و چه روی گوشی تلفن همراه دسترسی داشته باشید. پس نرم افزار تلگرام را باز کنید و مراحل ذیل را انجام دهید.

نرم افزار تلگرام را هر کجا داشته باشید، باید به قسمت تنظیمات بروید. طبق آموزش های گذشته به راحتی می توانید این بخش (Settings) را باز کرده و روی Username کلیک کنید. در تصویر زیر شما تنظیمات تلگرام را روی گوشی می بینید. اگر عبارت None را دربخش Username زده باشد، به این معنا است که شما هنوز برای خود نام کاربری یا شناسه تعیین نکردید. برای این کار روی آن می توانید کلیک کنید. به هر حال هر شناسه ای که داشته باشید، در اینجا نمایش داده می شود.

تنظیمات تلگرام در گوشی

تنظیمات تلگرام در گوشی

در تصویر پایین بخش تنظیمات تلگرام در نسخۀ رایانه است. در اینجا هم بخشی با عنوان Username وجود دارد که شناسه تلگرام شما را نشان می دهد. می توانید روی آن کلیک کنید و یک شناسۀ دیگری را برای خود انتخاب کنید.

تنظیمات تلگرام در کامپیوتر

تنظیمات تلگرام در کامپیوتر

در انتخاب شناسه باید دقت داشته باشید که حداقل باید ۵ نویسه داشته باشد و شامل حروف انگلیسی و عدد و علامت _ باشد. این شناسه هم نباید قبلاً توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد که این را با یک متن قرمز رنگ به شما گوشزد می کند که باید یک شناسۀ دیگری را انتخاب کنید. مثلاً با اضافه کردن یک عدد یا نویسۀ دیگر آن را متمایز کنید.