آموزش گذاشتن رمز روی تلگرام

منتشر شده در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ در دستۀ آموزش تلگرام بدون دیدگاه

تلگرام سعی کرده حد نهایت امنیت را برای کاربرانش مهیا کند. به همین دلیل یکی دیگر از قابلیت های امنیتی تلگرام را با هم یاد می گیریم. اگر خواسته باشید برای باز کردن تلگرام و پیام های آن نیاز به وارد کردن رمز عبور باشد، تا دیگرانی که به گوشی شما دسترسی دارند نتوانند پیام های شما را بخوانند و برای دیگران چیزی ارسال کنند، می توانید اقدام به گذاشتن رمز روی تلگرام خود کنید. در ادامه آموزش انجام این کار را خدمت شما خواهم داد.

گذاشتن رمز روی تلگرام

گذاشتن رمز روی تلگرام

برای گذاشتن رمز روی تلگرام باید از نسخۀ اندروید یا iOS که روی گوشی شما نصب است اقدام کنید. تنظیمات گذاشتن رمز روی نسخه کامپیوتر تلگرام وجود ندارد. پس گوشی خود را بردارید و تلگرام را اجرا کنید.

  1. با کلیک روی دکمۀ فهرست (سه خط) یا همان منو و سپس لمس Settings به بخش تنظیمات تلگرام وارد شوید.
  2. حالا به قسمت Privacy and Security بروید.
  3. حالا گزینۀ Passcode Lock را انتخاب کنید. این بخش همان تنظیمات گذاشتن رمز عبور روی تلگرام است.
  4. در این صفحه که برای شما باز می شود، در مقابل عبارت Passcode Lock یک دکمه وجود دارد که باید آن را روشن کنید.
  5. در مرحلۀ بعدی یک رمز عبور ۴ رقمی را وارد کنید. فقط طوری رمز عبور را تعیین کنید که فراموش نکنید. چرا که اگر این رمز را فراموش کنید دردسر ساز خواهد بود.
  6. در مرحلۀ بعدی کد ۴ رقمی قبلی را دوباره وارد کنید.
  7. کار تمام است. از الان به بعد زمانی که می خواهید وارد تلگرام شوید، از شما این رمز عبور پرسیده می شود و شما یا هر کسی دیگر باید آن را وارد کند.

زمانی که رمز عبور را روی تلگرام خود فعال کنید، چند تا گزینه در بخش Passcode Lock برای شما فعال می شود که کارایی هر بخش را خدمت شما عرض خواهم کرد.

  • گزینه Change Passcode : می توانید رمز عبوری که برای باز کردن تلگرام تعیین کردید را عوض کنید.
  • گزینه Auto Lock : مدت زمانی که قرار است، پس از سپری شدن تلگرام به صورت بی کار صفحۀ تلگرام قفل شود را باید تعیین کنید. ۱ minute به معنای یک دقیقه است. می توانید Disabled را انتخاب کنید تا کلاً غیرفعال گردد. یعنی تا زمانی که از تلگرام خارج نشده، تلگرام شما قفل نمی شود که خواسته باشید دوباره رمز عبور را وارد کنید.

با گذاشتن رمز روی تلگرام یک نماد قفل در بالای پنجرۀ برنامه تلگرام ظاهر می شود که به شم گوشزد می کند تلگرام دارای قفل است. و اگر خواسته باشید همان لحظه تلگرام را قفل کنید، می توانید روی این نماد ضربه بزنید. این هم از آموزش گذاشتن رمز عبور روی تلگرام که برای افزایش امنیت و همچنین خاطر جمعیِ شما مفید خواهد بود. امیدوارم لذت برده باشید.